K. M. Ashman

OK
I clienti hanno anche acquistato articoli di
Aggiornamenti dell'autore
Libri di K. M. Ashman
Lingua:Libri ItalianiUn grande romanzo storico
60 d.C. Alla morte di suo marito, Budicca, regina della tribù degli Iceni, credeva che gli ambasciatori di Roma sarebbero venuti da lei per negoziare una nuova alleanza con il suo popolo. Ma i legionari romani l’hanno tradita, hanno occupato la sua terra e stuprato le sue figlie. Adesso, la regina vuole vendetta.
Come un incendio impossibile da domare, la ribellione di Budicca contro Roma si estende a molte altre tribù della Britannia, e il suo enorme esercito assetato di sangue mette a ferro e fuoco l’isola. E proprio in mezzo a questa guerra è costretto a gettarsi Prydain, ex legionario di origine celtica, nella speranza di salvare la vita di un ragazzo arruolatosi tra le file dei ribelli.
Mentre il sangue di Britanni e Romani inonda i campi di battaglia, la disperata ricerca di Prydain lo porterà a incrociare per l’ultima volta il cammino di Cassus: colui che un tempo era suo amico, ma che adesso non desidera altro che vederlo morto...
L’epica conclusione di una trilogia mozzafiato
Una storia con un ritmo forsennato
«Amo il modo in cui l’autore dipinge le scene, sembra di essere davvero lì, in mezzo alla battaglia.»
«Un libro scritto benissimo e basato su accurate ricerche.»
«Le battaglie e le scene d’azione sono straordinarie.»
«Una storia avvincente, cruda e ricca di dettagli che la rendono realistica. Questo sì che è un romanzo storico!»
K.M. Ashman
È nato e cresciuto in Galles e si dedica alla scrittura a tempo pieno. Ha pubblicato con successo oltre sedici libri, spaziando dal romanzo storico all’urban fantasy. È sposato, ha quattro figli e ama andare in bicicletta, nuotare e guardare il rugby. La Newton Compton ha pubblicato la serie Il trionfo dell’impero (La caduta della Britannia, L’onore del legionario e Sotto i vessilli di Roma), e La guerra dei templari.
Un grande romanzo storico
50 d.C.
L’invasione ha avuto successo e le legioni romane si spandono come una rossa macchia di sangue su tutta la Britannia. Carataco si è rifugiato a sud per ricostruire la sua armata, e i guerrieri britanni si radunano attorno al suo vessillo. A nord, un legionario caduto in disgrazia coglie l’ultima opportunità di ristabilire il suo onore e si unisce agli exploratores, un’unità romana di élite che opera dietro le linee nemiche. Tuttavia, egli nutre un desiderio ancora più profondo: tenere fede a un giuramento fatto oltre sei anni prima. Mentre gli eserciti di Carataco e del governatore Scapula si preparano al sanguinoso scontro finale, il legionario si avvicina al suo obiettivo: uccidere l’uomo che una volta chiamava fratello.
Il libro perfetto per i lettori di Simon Scarrow
Mentre gli eserciti si preparano allo scontro finale, un uomo è in cerca di vendetta. La Britannia si tingerà di sangue…
«Sangue, ferro e coraggio. Ashman è straordinario nel far vivere al lettore l’intero spettro dei sentimenti che devono aver provato i soldati romani sul campo di battaglia.»
«Una storia avvincente, cruda e ricca di dettagli che la rendono realistica. Questo sì che è un romanzo storico!»
«Davvero ben scritto: è una lettura da cui è impossibile staccarsi.»
«Ashman ritrae popoli e personaggi mettendo in scena sia la loro realtà che i loro sogni. È capace di descrivere con estrema precisione i centurioni romani e il loro addestramento.»
K.M. Ashman
È nato e cresciuto in Galles e si dedica alla scrittura a tempo pieno. Ha pubblicato con successo oltre sedici libri, spaziando dal romanzo storico all’urban fantasy. È sposato, ha quattro figli e ama andare in bicicletta, nuotare e guardare il rugby. La Newton Compton ha pubblicato La caduta della Britannia e L’onore del legionario, i primi romanzi della serie Il trionfo dell’impero, e La guerra dei templari.
Il coraggio di pochi uomini difenderà la grandezza di Roma
42 d.C. La Britannia, terra dalle leggendarie ricchezze, è ormai l’ultima roccaforte incontrastata dei celti. Si tratta di un luogo pericoloso, abitato da uomini senza paura, guidati da mistici guerrieri druidi. Perfino i più valorosi soldati romani guardano con un misto di paura e sospetto il misterioso popolo che abita la regione. Il momento dello scontro è imminente e quattro legioni romane si sono radunate in Gallia al fine di intraprendere i preparativi finali per l’invasione. Due giovani soldati vengono inviati nel campo di addestramento sotto la spietata guida di Remo, un veterano sfregiato in battaglia. Quando l’invasione ha inizio, la potenza di Roma si abbatte con brutalità inaudita sul nemico. Uno dei guerrieri celti è costretto a fuggire dalla battaglia per intraprendere una disperata missione di salvataggio nell’isola dei druidi, dove una fanciulla sta per essere sacrificata. I destini di quattro individui, diversi per schieramento e lignaggio, stanno per intrecciarsi e rivelare un segreto in grado di cambiare il corso della storia.
È troppo tardi per la pace
Preparatevi alla guerra
Un’emozionante nuova serie sull’antica Roma, perfetta per i fan di Simon Scarrow
«Sangue, ferro e coraggio. K.M. Ashman è straordinario nel far vivere al lettore l’intero spettro dei sentimenti che devono aver provato i soldati romani sul campo di battaglia.»
«Una storia avvincente, cruda e ricca di dettagli che la rendono realistica. Questo sì che è un romanzo storico!»
K.M. Ashman
È nato e cresciuto in Galles e si dedica alla scrittura a tempo pieno. Ha pubblicato con successo oltre sedici romanzi, spaziando dal romanzo storico all’urban fantasy. Il trionfo dell’impero. La caduta della Britannia è il primo libro della serie Roman Chronicles pubblicato dalla Newton Compton.
Un grande romanzo storico
Gerusalemme è sotto attacco.
Solo i cavalieri della croce possono salvarla.
1177 d.C.
Un vento di guerra soffia verso la Terrasanta e tutto il regno di Gerusalemme teme un’imminente invasione da parte delle orde di Saladino. Voci, infatti, parlano di guerrieri saraceni che hanno già devastato con la loro furia città e villaggi. E così il panico si diffonde rapidamente, come un male oscuro che serpeggia fino al trono di Baldovino, il re adolescente afflitto dalla lebbra. Nel tentativo disperato di contrastare la minaccia, il sovrano si rivolge all’unico uomo in grado di scoprire le reali intenzioni di Saladino. Perché nessuno sa davvero dove si trovino le forze nemiche e quando abbiano intenzione di colpire. E, con l’esercito impegnato a nord e i templari dispersi a sud nel tentativo di difendere il confine, il cavaliere Thomas Cronin è l’ultima speranza che resta. Cronin non ha molto tempo se vuole scoprire dove si sta radunando l’esercito nemico. Riuscirà a trasmettere le informazioni al re per impedire la caduta di Gerusalemme?
Può un solo uomo impedire la caduta di Gerusalemme?
«Un romanzo appassionante, con un protagonista irresistibile.»
«L’autore riesce a dar vita a situazioni epiche. Impossibile non immedesimarsi!»
«I romanzi storici possono procedere con lentezza, ma non è questo il caso. La trama è avvincente e la tensione cresce a ogni pagina.»
«Un grande romanzo basato su eventi realmente accaduti durante le Crociate in Terrasanta. Una storia di insidie e spargimenti di sangue, una storia di eroismo e vittoria.»
K.M. Ashman
È nato e cresciuto in Galles e si dedica alla scrittura a tempo pieno. Ha pubblicato con successo oltre sedici libri, spaziando dal romanzo storico all’urban fantasy. È sposato, ha quattro figli e ama andare in bicicletta, nuotare e guardare il rugby. La Newton Compton ha pubblicato Il trionfo dell’impero. La caduta della Britannia, il primo di una serie di romanzi dedicati alla conquista romana della Britannia, e La guerra dei templari.
After his magnificent victory over the Saracens at Montgisard, King Baldwin takes the opportunity to start building a massive fortress overlooking Jacob’s Ford, the main crossing point over the River Jordan.
Garrisoned with Templar knights and stronger than any other castle in the Outremer, the fortress is designed to be impregnable and set to dominate the lands north of the Sea of Galilee for generations.
Within a year, the magnificent castle starts to rise high above Jacob’s Ford, a terrifying statement designed to strike fear and awe into the hearts of any man. It is an unparalleled declaration of domination by the Christian king and confirmation to all his enemies that the path to Jerusalem is permanently closed.
But deep in the forests of Banias, the warring Saracen tribes have finally combined, knowing that if they allow the fortress to remain unchallenged, the Christians would dominate the Holy Land for generations. Only one man could lead them to victory and his war banners were already flying throughout the east.
Salah ad-Din, Sultan of all Syria and Egypt had returned, and he had sworn upon his life that no matter what the cost,
…the castle would fall…
One warrior will bring an army to its knees...
Britannia, 60 AD. When her husband dies, Boudicca, Queen of the Iceni, expects Rome to enter into a new agreement with her people. However, when Rome betrays them and her daughters are raped by Roman soldiers, Boudicca swears revenge.
The Britannic tribes rise up and join her in a campaign against their oppressors and soon her enormous army sweeps across the country in an unstoppable campaign of brutality.
A young boy races to join her cause, but when it is discovered that he is the last true blood of the Deceangli, Prydain, the ex-legionary, embarks on a mission to save him. For the final time, his path is destined to cross with Cassus, the boyhood friend who has sworn to kill him, whatever the cost.
The incredible, thrilling final instalment in the Romans series, perfect for fans of Simon Scarrow, Conn Igggulden and Harry Sidebottom.
It is too late for peace. Prepare for war.
Britannia, 43 AD. The last unconquered stronghold of the Celts. A dangerous place of men without fear, soon to face the might of an invading Roman army.
Two young friends from drastically different backgrounds, Prydain and Cassus, are posted to a training cohort under the sadistic tutorage of a battle scarred veteran, Remus. The training is brutal but eventually the trainees set sail for their first campaign… the invasion of Britannia.
The Romans find themselves in strange and unfriendly environment and, as they close in on their quarry, a long held secret will be revealed, culminating in a savage and astonishing climax that affects the very future of Britannia.
The brutal, blood-soaked first instalment in a thrilling Roman historical series, perfect for fans of Ben Kane, Conn Iggulden and Simon Scarrow.
Old friends will clash, armies will collide… let there be blood.
50 AD. The Invasion is over and Roman legions spread throughout the land, a blood red stain on Britannia. Caratacus has fled south to rebuild his army and warriors flock to his banner.
In the north, a disgraced legionary grasps the chance to regain his honour and joins the Exploratores, the elite Roman unit operating behind enemy lines. He nurtures a deeper desire, however: the chance to fulfill an oath made six years previous.
As the armies of Caratacus and Scapula prepare for their final clash, a devastating, blood-soaked battle, the soldier draws closer to his ultimate prize, the chance to murder the man he once called brother.
With incredible scope and depth, this is a masterful Roman historical tale, ideal for fans of Ben Kane, Conn Iggulden and Robert Fabbri.
Travel back in time to a world ruled by battle, blood and destiny. Includes all four books in The Medieval Sagas series; Blood of the Cross, In Shadows of Kings, Sword of Liberty and Ring of Steel.
Blood of the Cross: As the Crusader knights desperately await the arrival of Edward Longshanks and his army, Sultan Baibaars targets his Mamluk hordes against their greatest stronghold in Syria, the Krak des Chevaliers. A thousand miles away in Wales, fourteen-year-old Garyn learns a disturbing secret. It will drive him on a crusade of his own: a quest to avenge his family, save his brother and recover the holiest relic in Christendom. As the Crusades ignite around him, Garyn learns this is a time of brutality and chivalry; an era with no place for the weak…
In Shadows of Kings: 1274. War is brewing between Wales and England. Henry III is dead. His son, Edward Longshanks, is on his way back from the Crusades to claim the crown and impose his iron will on a weakened country. In South Wales, two brothers, Garyn and Geraint, attempt to rebuild their lives after a terrifying ordeal in Acre. Desperate to heal old wounds and provide for their futures, the appearance of an old enemy tears them apart once more and forces them onto different paths. Meanwhile, the nobles of North Wales, nervous and frustrated at the inaction of their leader, make a daring pact to replace him with a figurehead to unite the warring factions against the English prince.
Sword of Liberty: 1294. After decades of fighting, Edward Longshanks of England has cemented his rule over Wales following the death of Prince Llewellyn, undertaking a vast castle-building programme across the land. A new resistance is rising but its factions squabble and bicker, dashing any serious hopes of rebellion. Rumour reaches Garyn, now leader of a mercenary band called the Blaidd, of the fabled Sword of Macsen. With it, he could finally unite the Welsh. But finding it will not be easy...
Ring of Steel: 1294. The Welsh rebellion spreads like wildfire. Caernarfon Castle, a fortress in Edward Longshanks’ chain of fortifications around Wales known as the Ring of Steel, has fallen to Madog and the rebellion. In the south, Garyn languishes in a dungeon with only days left to live. It seems his fate is sealed. As the four main warlords of Wales join forces to wreak havoc amongst the English settlers, rampaging across the country, Edward’s castles fall one by one before their onslaught. But across the border in England, Longshanks readies his armies to re-take his Ring of Steel – and there will be no mercy.
A searing and unforgettable series of medieval warfare perfect for fans of Christian Cameron, Angus Donald and David Gilman.
Praise for K.M. Ashman
‘An ingenious and exciting adventure… well-written.’ ⭐⭐⭐⭐⭐ Reader review
‘Fantastic. Talented author, superb plots and believable characters. You don't just read a K.M. Ashman book...you live it!’ ⭐⭐⭐⭐⭐ Reader review
‘This series gripped me from the first chapter and carried me on a thrilling journey filled with adventure. This author is a master storyteller and a name to look out for.’ ⭐⭐⭐⭐⭐ Reader review
‘Another great saga from K. M. Ashman. His books have never failed to keep me gripped from the first page to the last.
Some promises should never be broken.
AD 1055. With the crisis of 1051 long behind them and finally coming to terms with the death of Sweyn, the Godwin family’s influence across England is growing. Harold enjoys a position of trust with King Edward and the country is at peace, but Edward knows that he needs an heir before it is too late.
In Hungary, there is one potential heir with royal blood running through his veins, but before he can be contacted another king, much closer to home, rises to power, and Harold finds himself torn between diplomacy and violence to maintain the peace.
With King Edward relying on him more and more, Harold travels to Normandy to find the two hostages still missing after many years. But while there, he uncovers a situation far more dangerous than any threat from the Welsh king...
With England now being torn apart by internal politics, can Harold forge unity amongst his fellow nobles before it is too late?
The gripping next step along the road to Hastings, perfect for fans of Conn Iggulden.
'Excellent' Stewart Binns, author of the Making of England series
The fight for England began long before 1066…
AD 1045. Godwin of Wessex, one of the most powerful earls in the country, prepares for the marriage of his daughter to King Edward of England. The mood is jubilant, his family’s relationship with the Crown secured through matrimony. But one man seeks to undermine him at every opportunity.
French-born Bishop of London, Robert of Jumièges, has the ear of the king. As a trusted adviser, his position is one of power and privilege, and he wields it to gain ever-greater influence over the English Crown for his kinsmen in Normandy, at Godwin’s expense.
As the bishop’s control increases, the king’s relationship with the House of Godwin frays until, eventually, it breaks down completely. With civil war looming, Godwin fights to pull England back from the brink. But with the king under Norman influence, it could be too little, too late.
The Challenges of a King is the first book in a thrilling new series from K. M. Ashman exploring the politics, promises and intrigue that led three men to contest the throne in 1066, and to the final successful invasion of England. Perfect for fans of Conn Iggulden and Bernard Cornwell.
Praise for The Challenges of a King
'The Challenges of a King is an excellent read. The historical accuracy tied to a fictional account is highly commendable and the narrative moves along at a gripping pace. The dialogue is sharp and authentic and the story is told clearly and concisely. I highly recommend the book to anyone who loves historical fiction' Stewart Binns, author of the Making of England series
- ←Pagina precedente
- 1
- 2
- 3
- Pagina successiva→