Jenny Blackhurst

OK
I clienti hanno anche acquistato articoli di
Aggiornamenti dell'autore
Libri di Jenny Blackhurst
Lingua:Libri ItalianiUn grande thriller
Un'accusa infamante. Una pena scontata da innocente. Una bugia durata troppo tempo. Le hanno detto che ha ucciso suo figlio. Ormai ha scontato la sua pena. Ma se le avessero mentito?
Il mio nome è Emma Cartwright. Tre anni fa ero Susan Webster, e ho ucciso mio figlio di dodici settimane, Dylan. Non ho alcun ricordo di ciò che è accaduto, ma devo credere a quello che mi dicono il mio medico e la polizia, no? Ma se uno non riesce a ricordarsi quello che è successo, come può fidarsi ciecamente del fatto che gli altri gli stiano dicendo la verità? E se esiste anche una minima possibilità che mio figlio sia ancora vivo, non credete che dovrei fare di tutto per riaverlo indietro?
Il thriller è nel suo DNA. Il suo talento ha conquistato tutti. Pubblico e critica sono d’accordo: si tratta di un capolavoro
«Misterioso come una strada buia di montagna e dal ritmo serrato, l’esordio di Jenny Blackhurst vi terrà incollati alla sedia.»
«Questo è il miglior libro che ho letto quest’anno. Difficilmente rinuncio a una buona notte di sonno per un libro, ma questa volta mi è stato impossibile. Consigliatissimo.»
«…E poi dicono che le donne non amano i thriller! Io sono diventata dipendente, non vedo l’ora che esca il prossimo!»
Jenny Blackhurst
è cresciuta in Inghilterra, nello Shropshire, dove ancora vive con marito e figli. Il suo thriller di esordio, Era una famiglia tranquilla, ha ottenuto in pochissimo tempo il consenso della critica e un grande successo di pubblico. È appena uscito il suo secondo libro dal titolo Before I let you in.
È un’estranea, ma ti conosce molto meglio di quanto immagini…
Un grande thriller
Il rapporto tra paziente e psicologa può diventare tossico… persino mortale
Karen, Eleanor e Bea sono amiche sin da quando erano bambine. Tra loro non ci sono segreti, e ciascuna conosce le altre alla perfezione. Adesso che hanno superato i trent’anni, hanno cominciato ad allontanarsi a causa delle difficoltà di tutti i giorni: Eleanor è una moglie e una madre sommersa dalle responsabilità e fatica a stare dietro a tutto; Bea è felicemente single, o almeno questo è ciò che lascia credere agli altri; Karen fa la psichiatra e, nonostante il suo passato oscuro, si considera la roccia del gruppo, l’amica su cui contare. Ma quando una nuova paziente si presenta nel suo studio con disturbi che non le sono ancora del tutto chiari, Karen comincia a temere di aver messo le sue più care amiche in pericolo. Perché la sua paziente sa cose sulle tre donne che nessuno all’infuori del loro ristretto circolo potrebbe (o dovrebbe) conoscere…
Il nuovo sconvolgente thriller dall’autrice del bestseller Era una famiglia tranquilla
È un’estranea, ma ti conosce meglio di quanto tu conosca te stessa
«Un inquietante thriller con un finale stupefacente.»
Sunday Mirror
«Uno straordinario thriller molto originale, con una relazione complessa che ruota intorno a tre donne. La conclusione è esplosiva.»
B.A. Paris, autrice bestseller del New York Times
«Per lettori in cerca di suspense.»
Crime Review
«Un romanzo avvincente sulle profondità e i limiti dell’amicizia, pieno di ingegnosi colpi di scena e astute false piste.»
Publishers Weekly
Jenny Blackhurst
È cresciuta in Inghilterra, nello Shropshire, dove ancora vive con marito e figli. Il suo thriller di esordio, Era una famiglia tranquilla, ha ottenuto in pochissimo tempo il consenso della critica e un grande successo di pubblico. La paziente perfetta è il suo attesissimo secondo romanzo.
Quale segreto si nasconde dietro quel salto nel vuoto?
Dall’autrice del bestseller La paziente perfetta
Un grande thriller
«Tiene col fiato sospeso fino all’ultima riga.»
«Profondo, oscuro, disturbante.»
La notte delle sue nozze, la bellissima Evie White si suicida buttandosi da una scogliera. L’accaduto getta gli invitati al matrimonio nella confusione più completa: cosa può averla spinta a un gesto così estremo?
Nessuno sembra in grado di capire, men che meno Richard, lo sposo di Evie, e Rebecca, la migliore amica della donna sin dai tempi del college. Per chiarire i motivi dell’accaduto, e per onorare i tanti anni di amicizia e amore che li hanno legati, Richard e Rebecca decidono di indagare.
Scavando nel passato di Evie e negli eventi che hanno portato alla sua decisione di sposare Richard, i due si accorgono ben presto di non averla mai conosciuta veramente, e che la donna che hanno amato nascondeva segreti più inquietanti di quanto immaginassero.
Si sono sempre sbagliati su di lei? Forse il rapporto che li legava non è mai stato quello che pensavano…
Il nuovo sconvolgente thriller dall’autrice del bestseller Era una famiglia tranquilla
Nessuno conosce la vera Evie
«Straordinariamente avvincente.»
Clare Mackintosh
«Un libro che ti cattura dalla prima pagina e ti tiene sul filo del rasoio fino alla fine.»
Claire Douglas, autrice del bestseller Le sorelle
Jenny Blackhurst
È cresciuta in Inghilterra, nello Shropshire, dove vive con marito e figli. Il suo thriller di esordio, Era una famiglia tranquilla, ha ottenuto in pochissimo tempo il consenso della critica e un grande successo di pubblico. La Newton Compton ha pubblicato La paziente perfetta, La figlia adottiva e La strana morte di Evie White.
«Una storia spaventosa che vi terrà con il fiato sospeso.» Daily Mirror
Autrice del bestseller La paziente perfetta
Imogen Reid ha deciso di diventare una psicologa dell’infanzia per aiutare i bambini in difficoltà. Ecco perché, quando le viene assegnata in cura Ellie Atkinson, una ragazzina di undici anni, si rifiuta di ascoltare chi le dice che è pericolosa. Ellie è l’unica sopravvissuta a un terribile incendio che ha sterminato la sua famiglia. E Imogen sa bene che in questi casi i problemi del paziente sono la rabbia e la tristezza inespresse di chi non è ancora riuscito a elaborare il lutto. Ma i genitori adottivi di Ellie hanno un’altra storia da raccontare. Così come i suoi insegnanti. Quando si arrabbia, cominciano ad accadere cose brutte. Cose in grado di generare strane leggende su quella ragazzina silenziosa. E stare così vicina a Ellie per Imogen potrebbe diventare presto molto pericoloso…
Il nuovo sconvolgente thriller dall’autrice del bestseller Era una famiglia tranquilla
Vuoi aiutarla ma forse faresti meglio a scappare
«Una storia spaventosa che vi terrà con il fiato sospeso.»
Daily Mirror
«Profondo, oscuro e disturbante. Un libro difficile da dimenticare, l’ho adorato.»
Liz Lawler, autrice del bestseller Non svegliarti
«Un libro di quelli che ti fanno venire la voglia di urlare “Attento!”.»
Weekend Sport
Jenny Blackhurst
è cresciuta in Inghilterra, nello Shropshire, dove ancora vive con marito e figli. Il suo thriller di esordio, Era una famiglia tranquilla, ha ottenuto in pochissimo tempo il consenso della critica e un grande successo di pubblico. La Newton Compton ha pubblicato anche La paziente perfetta e La figlia adottiva.
Twenty-five years ago, a local girl went missing. Now, another girl comes back…
When five-year-old Elsie Button was snatched from a garden in a sleepy town on the Welsh island of Anglesey, and a local man later confessed, it sent shockwaves through the tight-knit community. How could one of their own do such a thing? Especially when his own little girl was the same age – and the victim’s best friend.
Kathryn and her family left under the cloak of darkness one night, unable to bear the shame, and the anger of their neighbours. She hardly remembers that time. Now, she suffers the consequences of living under an assumed name, always looking over her shoulder. Her dad has not spoken a word to her since he went to prison. She is haunted by the question: why did he kill Elsie?
When another child is taken from the same garden, twenty-five years to the day of Elsie’s murder, Kathryn is determined that this time she’ll be on the right side. She’ll join the search and atone for her father’s deed, and maybe, just maybe, get the answers she wants. But she’s not prepared for the long memory of the locals, nor the risks of going back. Not everyone on the island wants the truth to come out, and they’ll go to extreme lengths to stop that from happening.
A gripping must-read psychological thriller from the #1 bestselling author Jenny Blackhurst. Unmissable for fans of K. L. Slater, C. L. Taylor and S. E. Lynes.
Praise for The Girl Who Left
‘Absolutely brilliant and had more twists and turns than Alton Towers theme park. Thoroughly enjoyed it and highly recommended. Five stars.’ Angela Marsons, author of Six Graves
‘Tense, fast-paced and heart-grippingly emotive...everything you could want in a psychological thriller and more. I loved it.’ Steph Broadribb, author of Death in the Sunshine
‘With believable, relatable characters and a cleverly unfolding storyline, The Girl Who Left is a breath-taking page-turner of a mystery, full of dark truths and heart-breaking revelations.’ Susi Holliday, author of The Last Resort
‘DI Maggie Grant will have you cheering, Elsie Button will break your heart. A thought-provoking examination of the lengths we will go to for the ones we love.’ Lucy Dawson, author of The Secret Within
‘An engaging mystery, packed with tension, twists and intrigue.’ Emma Haughton, author of The Dark
‘An electrifying, breathless read’ Woman’s Own
‘A breathtaking page-turner of a mystery’ Susi Holliday
Don’t trust everyone you meet here…
A young British backpacker goes missing on the West Coast Trail.
No one is sure whether she died or simply disappeared.
Apart from Laura.
Twenty years later, a body has been found.
And there’s only one person who could reveal the secret that Laura’s been hiding all this time.
But she knows that two can keep a secret.
IF ONE OF THEM IS DEAD.
A tense and suspenseful thriller perfect for fans of M.J. Ford and Susi Holliday.
Praise for Jenny Blackhurst
‘Fast-moving and laced with suspense, it buzzes from first page to last’ Daily Mail
‘Electrifying’ Woman’s Own
‘Fabulously tense’ Prima
‘Addictive stuff’ Woman & Home
‘An addictive thriller’ Good Housekeeping
‘A thoroughly twisty treat’ Heat
'The duel timeline and clever narratives really hook you into this tense and atmospheric thriller.' My Weekly
‘Utterly gripping’ Clare Mackintosh
‘Jenny is an evil genius’ Lisa Hall
‘Hooked from the first page’ Claire Douglas
‘This talented writer knows a thing or two about her craft’ Amanda Jennings
‘Compelling, disturbing and thoroughly enjoyable’ Sharon Bolton
‘An outstanding and original thriller’ B A Paris
‘Gripping and hugely enjoyable’ Jane Casey
‘Had me hooked from the very first line. Tense, dark and highly compelling’ B.P Walter
'A dark, clever, and twisty read... I devoured it' A.A. Chaudhuri
'A twisting tale... I was gripped until the final page' Sophie Flynn
What readers are saying about The Hiking Trip
‘A heart pounding thriller that left me on the edge of my seat.’ ⭐⭐⭐⭐⭐ Reader review
‘A clever and enthralling story that I could not put down. Highly recommend this author as a whole as all her books are just brilliant.’ ⭐⭐⭐⭐⭐ Reader review
‘A brilliant book by one of my favourite authors. I knew there was a twist coming and thought I had it all figured out until another twist blew me away! It's not often a book blindsides me so this was an amazing surprise.’ ⭐⭐⭐⭐⭐ Reader review
‘The story is fast paced, the writing was really great, the thriller itself is unputdownable with twists and turns.’ ⭐⭐⭐⭐⭐ Reader review
‘Definitely one of her best. I raced through it, just had to know how it was going to end and it did not disappoint.’ ⭐⭐⭐⭐⭐ Reader review
‘I'd easily say this is one of my favourite thrillers of the year! It’s modern and fresh and the main character makes smart choices.
'OMG! This book had me gripped from the start, it literally took me less than 4 hours to read it. I just couldn't put it down... loved it!' Goodreads reviewer ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
My name is Emma Cartwright. Three years ago I was Susan Webster, and I murdered my twelve-week-old son.
I have no memory of what happened but you believe what your loved ones, your doctor and the police are telling you, don't you?
But if you can't remember what happened, how can you be sure that they are telling the truth?
And if there was the smallest chance your son was alive, wouldn't you do anything to get him back?
A heart-stopping, addictive thriller that will have you hooked from the first page to the last, perfect for fans of The Girl on the Train, The Silent Patient and The Family Upstairs.
Readers LOVE How I Lost You:
'Utterly gripping' CLARE MACKINTOSH
'Hooked from the first page and kept me guessing right up until the end' CLAIRE DOUGLAS
'An outstanding and original thriller' BA PARIS
'Will keep you glued to your seat' ALEX MARWOOD
'Addictive stuff' WOMAN & HOME
'Dark as hell' SUSI HOLLIDAY
'An addictive thriller' GOOD HOUSEKEEPING
'Jenny is an evil genius' LISA HALL
'A thoroughly twisty treat' HEAT
'A compulsive, thoroughly engrossing thriller' RED MAGAZINE
Wenn Kathryn ihren Vater im Gefängnis besucht, stellt sie ihm stets dieselbe Frage: "Wo ist sie?" Vor mehr als zwanzig Jahren verschwand ihre Freundin Elsie, und die Beweislast gegen Kathryns Vater war erdrückend. Doch Elsies Leiche wurde nie gefunden. Am 25. Jahrestag ihres Verschwindens erreicht Kathryn eine verstörende Nachricht: Auf ihrer Heimatinsel wird ein weiteres Mädchen vermisst. Um endlich Antworten auf ihre Fragen zu bekommen, kehrt Kathryn auf die Insel zurück - wo sich finstere Abgründe auftun ...
'I just couldn't put this book down, and ended up reading until 1.30am... What a roller coaster of a ride! Absolutely loved it!' Goodreads reviewer ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
She knows you better than you know yourself.
Karen is meant to be the one who fixes problems.
It's her job, as a psychiatrist - and it's always been her role as a friend.
But Jessica is different. She should be the patient, the one that Karen helps.
But she knows things about Karen. Her friends, her personal life. Things no patient should know.
And Karen is starting to wonder if she should have let her in . . .
A chilling, unputdownable thriller from the bestselling author of How I Lost You. Fans of Claire Douglas, Gillian McAllister and Cara Hunter.
Readers LOVE Before I Let You In:
'A captivating, twisty and satisfying tale' Gillian McAllister
'Such a clever twist' Claire McGowan
'Compelling, disturbing and thoroughly enjoyable' Sharon Bolton
'An unnerving psychological thriller with a stonking final twist' Sunday Mirror
'Gripping and relatable. I loved it' Helen Fitzgerald
'Genuinely unsettling... nuanced and gripping' Catherine Ryan Howard
'Amazing!... heart-stopping, confusing, claustrophobic, amazing, terrifying!' chillerskillersandthrillers.wordpress.com
'A page turner which kept me on the edge of my seat and guessing... just brilliant!' havebookswillread.com
'A definite winner!... dark, compelling and disturbing' off-the-shelfbooks.blogspot.co.uk
Am Abend ihrer Hochzeit stürzt sich Evie White von einer Klippe in den Tod. Ihre Leiche wird nie gefunden, doch es gibt Zeugen für den Sturz. Was hat Evie dazu gebracht, ihr Leben so plötzlich zu beenden? Als ihr Bräutigam und ihre beste Freundin versuchen, diesem Rätsel auf den Grund zu gehen, stoßen sie auf dunkle Abgründe im Leben der Verstorbenen. Allmählich beginnen sie zu begreifen, dass sie die wahre Evie nie wirklich kannten - und dass sie die Vergangenheit besser ruhen lassen sollten ...
Niemand hat Angst vor einem kleinen Mädchen, oder doch?
Als die Kinderpsychologin Imogen Reid den Fall der elfjährigen Ellie Atkinson übernimmt, weigert sie sich, den seltsamen Gerüchten um das Mädchen zu glauben. Ellie sei gefährlich, so heißt es. Wenn sie wütend wird, passieren schreckliche Dinge. Imogen hingegen sieht nur ein zutiefst verstörtes Kind, das seine Familie bei einem Brand verloren hat und ihre Hilfe benötigt. Doch je näher sie Ellie kommt, desto merkwürdiger erscheint ihr das Mädchen. Dann erleidet auch Imogen einen schrecklichen Verlust - und sie fürchtet, dass es ein Fehler war, Ellie zu vertrauen ...
Jenny Blackhurst schreibt Psychologische Spannung mit Gänsehauteffekt.
- ←Pagina precedente
- 1
- 2
- Pagina successiva→