Ben Kane

OK
I clienti hanno anche acquistato articoli di
Aggiornamenti dell'autore
Libri di Ben Kane
Lingua:Libri ItalianiThe thrilling third instalment in the epic LIONHEART series from Sunday Times Bestselling author, Ben Kane.
Warleader
Autumn 1192. With Jerusalem still in the Saracens' hands, and a peace treaty agreed with their leader Saladin, Richard the Lionheart is free at last to travel back to his strife-ridden kingdom. By his side at every turn is the loyal knight Ferdia, also known as Rufus. Together they will face not just Richard's archenemy Philippe Capet of France, but also the king's treacherous younger brother, John.
Captive
Shipwrecked on the Italian coast, the king and his small group of companions are forced into a perilous journey through lands controlled by their enemies. Shortly before Christmas 1192, Richard is taken prisoner near Vienna by Duke Leopold of Austria. Kept prisoner for several months, the king is then handed over to Henry VI, the Holy Roman Emperor. His captivity lasts for another year, fanning the flames of unrest in his territories in England and beyond.
Negotiator
Talks between Richard's mother Queen Alienor and Henry VI last for months, but finally reach a bitter agreement. The extortionate sum demanded to free the king will empty the treasury and bleed England dry. Philippe Capet and Richard's brother John collude, offering vast sums to see the king kept captive for longer. Their efforts are in vain, leading Philippe to pen a letter to John including the famous line: 'Look to yourself, the devil is loose.'
King
Crowned for a second time to wash away the shame of his captivity, Richard restores order in England, forgiving John his shameful behaviour. His next task is to recover territories lost to Philippe Capet, and to re-establish his dominance over the French king. Forging clever alliances, building strategic castles and when obliged, waging war, the Lionheart carves a unique path into history.
«Ben Kane è l’astro nascente del romanzo storico.»
Wilbur Smith
Un grande romanzo storico
Dall'autore del bestseller Le aquile della guerra
14 d.C., Germania. Sono passati ben cinque anni da quando le tribù germaniche sono riuscite ad annientare in una formidabile imboscata tre legioni romane. Una sconfitta pesante, che ha lasciato il segno nell’esercito romano. Per Lucio Tullo e i suoi legionari, unici sopravvissuti all’attacco, è giunto il momento della rivincita contro un nemico che minaccia seriamente le sorti del glorioso impero romano. L’impresa è però resa difficile dallo schieramento compatto dei barbari, riuniti sotto il comando del feroce Arminio, un tempo alleato di Roma, la cui sete di vendetta non si è mai placata. In un primo momento la fortuna sembra essere dalla parte dei romani, che entrano in territorio nemico e conquistano con apparente facilità un villaggio dietro l’altro, ma abbassare la guardia potrebbe rivelarsi di nuovo fatale. I guerrieri del nord infatti, a differenza di molti soldati romani, sono disposti a sacrificarsi con ogni mezzo fino alla fine…
Bestseller del Sunday Times
Il racconto epico e avventuroso di una guerra entrata nella storia
«Ben Kane è la nuova stella nascente del romanzo storico.»
Wilbur Smith
«Un trionfo.»
Sunday Express
«Straordinario, davvero avvincente.»
The Times
«Un libro che fa immaginare come dovevano essere le battaglie al tempo dei romani.»
Ben Kane
È nato in Kenya e si è poi trasferito con la famiglia in Irlanda. Laureato in Veterinaria, è un grande appassionato di storia. È considerato uno dei massimi autori di romanzi storici contemporanei. Tra i suoi più grandi successi La legione dimenticata, I figli di Roma e la serie dedicata al gladiatore Spartacus. La Newton Compton ha pubblicato Le aquile della guerra e Nel nome dell'impero, i primi libri di una nuova trilogia.
«Chi è l’astro nascente del romanzo storico? Io dico Ben Kane.»
Wilbur Smith
Un grande romanzo storico
9 d.C., Germania.
Vicino al Reno, il centurione romano Lucio Tullo arringa le truppe: sa che la sorte dei suoi uomini non dipenderà solo dalla disciplina e dalla formazione, ma anche dalla sua autorità. Sulla sponda opposta del fiume sono asserragliate le tribù germaniche, in rivolta per i tributi che l’impero pretende da loro. Ma né Tullo, né il suo comandante Varo sanno che a fianco degli avversari si schiererà anche il carismatico Arminio, ex alleato di Roma che da mesi sta tramando per far insorgere i barbari. E mentre le legioni di Varo si preparano a lasciare l’accampamento, migliaia di ribelli si vanno ammassando nelle vicinanze, pronti a sferrare l’attacco decisivo. Uno scontro all’ultimo sangue deciderà il destino delle aquile di Roma: li attende il trionfo o la morte in una terra straniera e ostile?
La bravura di Ben Kane nel raccontare i momenti cruciali e sanguinosi della storia di Roma non è seconda a nessuno
«Scritto magistralmente.»
The Times
«Una storia avvincente, che non dà tregua, raccontata con dettagli vividi in una prosa muscolare.»
Daily Telegraph
Ben Kane
Nato in Kenya, si è poi trasferito con la famiglia in Irlanda. Laureato in Veterinaria, è un grande appassionato di storia. È considerato uno dei massimi autori di romanzi storici contemporanei, tra cui ricordiamo La legione dimenticata, I figli di Roma e la serie di maggior successo, dedicata al gladiatore Spartacus. Con Le aquile della guerra, la Newton Compton inizia la pubblicazione della nuova trilogia di questo prestigioso autore.
Autore del bestseller Le aquile della guerra
202 A.C. Dopo sedici sanguinosi anni di guerra, Annibale Barca è sull’orlo della sconfitta. Nelle pianure di Zama, in Africa, Felice e suo fratello Antonio attendono insieme alle formidabili legioni romane, pronti per sferrare l’attacco decisivo. La vittoria è cruciale per ristabilire il predominio di Roma su tutto il mondo. Nel frattempo, il giovane senatore Flaminino intende affermarsi come uno dei più grandi generali della Repubblica. I suoi sogni di grandezza mirano alla conquista della Macedonia e della Grecia, mai soggiogate prima d’ora. Ma nel nord della Grecia, Filippo V di Macedonia non intende perdere il suo regno. Ha bisogno di un esercito abbastanza forte da sconfiggere i Romani e ristabilire l’antica gloria del suo impero. Demetrio, un giovane rematore, sogna di combattere nelle falangi. Affamato, assetato e bruciato dal sole, non sa che un incontro casuale potrebbe cambiare il corso della sua vita. Flaminino non si fermerà davanti a nulla per mettere Filippo V in ginocchio. Quello che non sa è che il sole della Macedonia non tramonterà prima di un ultimo, accecante lampo glorioso.
Bestseller del Sunday Times
Gli eroi, le imprese, le battaglie che portarono Roma alla conquista della Grecia
«Ben Kane è la nuova stella nascente del romanzo storico.»
Wilbur Smith
«Ben Kane è un maestro della storia militare romana.»
The Times
«Ti aggancia dalla prima pagina e non ti lascia più andare.»
Harry Sidebottom
«Uno degli scrittori più bravi e ambiziosi della nostra generazione.»
Manda Scott
Ben Kane
è nato in Kenya e si è poi trasferito con la famiglia in Irlanda. Laureato in Veterinaria, è un grande appassionato di storia. È considerato uno dei massimi autori di romanzi storici contemporanei. La Newton Compton ha già pubblicato la trilogia composta da Le aquile della guerra, Nel nome dell’impero e Aquile nella tempesta. Con Una battaglia per l’impero ha inizio una nuova, entusiasmante serie.
Un grande romanzo storico
Autore del bestseller Le aquile della guerra
198 A.C. Dopo la bruciante sconfitta subita dai Macedoni, il generale Flaminino è accecato dall’ira e intende riguadagnare l’onore perduto sconfiggendo re Filippo V di Macedonia una volta per tutte. Roma chiama dunque a raccolta le sue legioni in vista dello scontro finale con la potente falange macedone. I due uomini a capo dei rispettivi schieramenti stanno per contendersi il dominio sulla Grecia e sono disposti a fare qualunque cosa pur di annientare l’avversario. I destini di Felice, un valoroso legionario, e di Demetrio, micidiale guerriero macedone, stanno per intrecciarsi. I due soldati saranno testimoni di uno scontro che cambierà per sempre il destino del mondo. Perché solo il letale esercito di Roma è in grado di contrapporsi alla sofisticata macchina di morte delle falangi macedoni, ritenute per secoli impossibili da fronteggiare sul campo di battaglia.
Per ogni nuovo impero che sorge, uno deve crollare
«Ben Kane è l’astro nascente del romanzo storico.»
Wilbur Smith
«Ben Kane è un maestro della storia militare romana.»
The Times
«Aggancia dalla prima pagina e non ti lascia più andare.»
Harry Sidebottom
«Uno degli scrittori più bravi e ambiziosi della nostra generazione.»
Manda Scott
Ben Kane
È nato in Kenya e si è poi trasferito con la famiglia in Irlanda. Laureato in Veterinaria, è un grande appassionato di storia. È considerato uno dei massimi autori di romanzi storici contemporanei. La Newton Compton ha già pubblicato la trilogia composta da Le aquile della guerra, Nel nome dell’impero e Aquile nella tempesta. Con Una battaglia per l’impero ha inizio una nuova, entusiasmante serie, che prosegue con La spada della guerra.
A boy loses his innocence in Pompeii's flourishing streets.
An heiress dreads her wedding day, not knowing it will be swallowed by fire.
An ex-legionary stakes his entire future on a gladiator bout destined never to be finished.
A crippled senator welcomes death, until a tomboy on horseback comes to his rescue.
A young mother faces an impossible choice for her unborn child as the ash falls.
A priestess and a whore seek redemption and resurrection as the town is buried.
Six authors bring to life overlapping stories of patricians and slaves, warriors and politicians, villains and heroes who cross each others' path during Pompeii's fiery end. But who will escape, and who will be buried for eternity?
From Sunday Times Bestselling author Ben Kane comes a collection of short stories:
Sands of the Arena
Can a wet-behind-the-ears gladiator survive a bloody contest ordered by Emperor Caligula?
The Shrine
Centurion Tullus discovers that Fate will always hold him in her grip.
The Arena
Legionary Piso's much anticipated payday plays out very differently than he expected.
Eagles in the East
Caught up in a bloody rebellion, Centurion Tullus battles to keep his men alive.
Eagles in the Wilderness
Bored with retirement, Centurion Tullus takes service with an amber merchant, voyaging to unknown, dangerous lands far beyond the empire.
Hannibal: Good Omens
History's most famous general seeks the gods' approval before his war with Rome.
The March
Romulus and Tarquinius travel to the ends of the earth, searching for their lost friend Brennus.
REBEL. LEADER. BROTHER. KING.
1179. Henry II is King of England, Wales, Ireland, Normandy, Brittany and Aquitaine. The House of Plantagenet reigns supreme.
But there is unrest in Henry's house. Not for the first time, his family talks of rebellion.
Ferdia - an Irish nobleman taken captive during the conquest of his homeland - saves the life of Richard, the king's son. In reward for his bravery, he is made squire to Richard, who is already a renowned warrior.
Crossing the English Channel, the two are plunged into a campaign to crush rebels in Aquitaine. The bloody battles and gruelling sieges which followed would earn Richard the legendary name of Lionheart.
But Richard's older brother, Henry, is infuriated by his sibling's newfound fame. Soon it becomes clear that the biggest threat to Richard's life may not be rebel or French armies, but his own family...
'A rip-roaring epic, filled with arrows and spattered with blood. Gird yourself with mail when you start.' Paul Finch
'Ben's deeply authoritative depiction of the time is delivered in a deft manner.' Simon Scarrow
KING. POLITICIAN. WARRIOR. CONQUEROR.
1189. Richard the Lionheart's long-awaited goal comes true as he is crowned King of England. Setting his own kingdom in order, he prepares to embark on a gruelling crusade to reclaim Jerusalem.
With him on every step of the journey is Ferdia, his loyal Irish follower. Together they travel from southern France to Italy, to the kingdom of Sicily and beyond.
Finally poised to sail to the Holy Land, Richard finds a bitter two-year-long siege awaiting him. And with it, the iconic Saracen leader responsible for the loss of Jerusalem, Saladin.
No one can agree who should fill the empty throne of the Kingdom of Jerusalem and Saladin's huge army shadows Richard's every move. Conditions are brutal, the temperatures boiling, and on the dusty field of Arsuf, the Lionheart and his soldiers face their ultimate test...
A closely fought race, treachery in a back alley, a visit to the shrine of an Egyptian Goddess. A Roman centurion discovers that Fate will always hold him in her power.
The German frontier, spring 6 BC. When Lucius Cominius Tullus, a recently promoted centurion, gambles on a foot race between rival legionaries, he has no idea that his wager will endanger his very life, and that the streets of an Empire border town can be as deadly as the bloodiest battlefield.
A prequel to Ben Kane's dramatic new trilogy, Eagles at War, The Shrine also includes a sample chapter from the first book in the series.
CAN GREECE RESIST THE MIGHT OF ROME?
Get ready for the climax of the Roman invasion of Greece in Sunday Times bestseller Ben Kane's latest historical adventure.
ONE FINAL CLASH
Reeling from his defeat at the hands of the Macedonians, Rome's furious General Flamininus gathers his legions for the final strike on King Philip's mighty phalanx.
AN EMPIRE ON THE EDGE
Both leaders know the victor will rule Greece, and both armies will do everything in their power to claim the ultimate prize.
TWO HEROES PREPARED TO DIE
Fighting on opposing sides, Felix and Demetrios think they have survived the worst of the campaign. But between vicious infighting, unruly locals, and intense battle, both will be tested as the final showdown between two great civilisations begins . . .
THE FALLING SWORD is the gripping follow-up to CLASH OF EMPIRES from Ben Kane, the master of historical fiction - for fans of Simon Scarrow, Harry Sidebottom, Conn Iggulden and Bernard Cornwell.
Praise for Ben Kane's CLASH OF EMPIRES:
'A triumph!' Harry Sidebottom
'Exceptional' Anthony Riches
'Fans of battle-heavy historical fiction will, justly, adore Clash of Empires' The Times
HAS ROME FINALLY MET ITS MATCH?
'A triumph!' Harry Sidebottom
'Exceptional' Anthony Riches
'Fans of battle-heavy historical fiction will, justly, adore Clash of Empires' The Times
****************
THE MIGHT OF ROME
The great general Hannibal Barca is on the verge of defeat. Victory will crown Rome the most powerful empire in the world. While the ambitious senator Flamininus plots his path to power...
THE GLORY OF GREECE
Only unconquered Greece stands in the way of glory. King Philip V of Macedon's mighty phalanx is an enemy Rome has long feared, and one that has never known defeat.
THE HEROES OF HISTORY
Demetrios has dreamed of fighting with the phalanx his whole life, but the young villager will soon learn that, in a clash of empires, you're only ever one swing of the sword away from death - or entering legend.
CLASH OF EMPIRES is the gripping first novel in a new series from the master of historical fiction - for fans of Simon Scarrow, Harry Sidebottom, Conn Iggulden and Bernard Cornwell.
*** PRE-ORDER BEN KANE'S NEW NOVEL, THE FALLING SWORD, TODAY ***
What readers are saying about Ben Kane's masterful new historical novel:
'I have not read much about the Roman Invasion of Greece 200-197BC, so with a breath of fresh air up pops Ben Kane with a very masterful tale' Amazon review
'Grabs you from the start and never lets go' - Harry Sidebottom, author of the THE LAST HOUR
'Ben does a great job telling the story from both Greek and Roman perspective' Amazon review
'I haven't enjoyed a book this much for ages' - Giles Kristian, author of LANCELOT
- ←Pagina precedente
- 1
- 2
- 3
- ...
- 5
- Pagina successiva→